Thursday, October 13, 2011

Amazing handcraft (Polymer Clay / Fimo)

This Colour = German
This Colour = English

Just want to show some pictures of a friend´s work. I bet you´ve already worked with clay when you was a small child. You loved your work, but you couldn´t keep your fingers away and deformed it?
Then just try Fimo or Polymere clay. You can bake it or just let it dry so they´ve no chance to get deformed! One day when I was bored and searched in the internet for something sweet e.g. Deco den. I found amazing and cute figures from ppl and since I´ve got a friend who likes handwork...I bought some polymere clay and we both began to let our creativity free. I made a lot of tiny foods (fruits, cookies, cake, ice cream, muffin, smileys, dango and lots of different dishes), hearts, roses, ribbons etc. but during this time...my friend concentrated on big works...I was really impressed and astonished by her talent.


Heute möchte ich euch die wunderbare Welt von Knete zeigen :D Als ich mal gelangweilt vor dem PC saß, hatte ich auf Youtube nach süßen Sachen gesucht wie Deco Den. (Ich bin sowieso voll fasziniert&inspiriert von Japan, aber auch von Korea und China.). Ich war so sehr begeistert davon, dass ich sofort Fimoknete geholt habe. Ich mein jeder hatte schonmal mit Knete als kleines Kind gearbeitet, aber schließlich doch wieder verformt zu was anderem, weil die Masse nicht hart wird. Deshalb hatte ich kein bedenken, darüber dass ich sowas atemberaubendes nicht hinkriege und alles verschwende. Ich habe eine Freundin, die sehr gerne Sachen herstellt mit ihre Händen. Also bin ich zu ihr gegangen und haben beide damit gearbeitet. Während ich so kleine Figuren und Sachen hergestellt habe wie Kekse,Früchte, Schokoladenblöcke, Torten/Kuchen, Eis, Muffin, Smileys, Dango und andere Gerichte, hat meine Freundin in der Zeit sich an größere Projekte "gewagt". Ich war echt erstaund und beeindruckt von ihre Kreativität.


Have a look.

Cute lil Girl and a BIG FLUFFY ice cream or muffin (?)


Recognize this cute little black guy? Yupp. It´s black MOKONA <3 sooo loveable! just ignore the dust xD
...and there´s white MOKONA <33
LOOK AT THIS!!! For her first time..it is...incredible! ♥

Her 2nd project, which is obviously not finished.


And we ate Vietnamnese food. I thought it would be Omelett filled with crabs and vegetables...but it was somewhat like a PANCAKE!
Look at our dessert *-* soo cute <333 My friend bought it in Vietnam and wanted to wait for me and share it with me. Such a cute girl<3
When I looked at it...I didn´t feel like eating it...the shape and form is so cute >.< I like piggies <3 But finally I cut it into pieces. It tasted like mooncake..and should be a big mooncake.


Am Ende hatten wir Vietnamnesisch gegessen. Zuerst dachte ich, dass vor mir ein Omelett mit Krabben und Salate lag, aber es schmeckte und war glaub ich ein Pfannkuchen. Wie ich mich immer täuschen lasse...traurig.
Dieses Schwein war unser Nachtisch *-* So süß und professionell geformt oder? Es war ein Mondkuchen<3
Am liebsten hätt ich den für immer so gelassen, aber andererseits würde es auch verschimmeln, was sehr Schade wäre. Da meine Freundin das aus Vietnam mitgebracht und extra auf mich gewartet hatte um den mit mir zu teilen, musste ich natürlich das arme Ding aufschneiden.♥

1 comment:

  1. Super süß die Bilder
    vorallem das erste :D

    ReplyDelete